Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano ,,Naujos kartos Lietuva“ lėšomis

Projektas „Eksperimentinių profesinio mokymo programų plėtojimas“
Projekto numeris:10-048-P-0024

Projekto tikslas – Užtikrinti asmenims, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, galimybę mokytis pagal jiems patrauklią profesinio mokymo programą, kartu įgyjant pagrindinį išsilavinimą ir siekiant įgyti IV lygio kvalifikaciją jiems patrauklioje ir didele paklausa darbo jėgai išsiskiriančioje kompiuterinio projektavimo srityje.

Projekto tikslinė grupė apima mokinius, baigusius pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, kurie 2024 m. priimti į Vilniaus komunalinių paslaugų mokyklą mokytis pagal eksperimentinę Kompiuterinio projektavimo operatoriaus modulinę profesinio mokymo programą. Tikslinės grupės apimtis siekia 14 mokinių, kurie yra baigę pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, ir mokosi VKPM pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokosi pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį. Tikslinės grupės nariai suinteresuoti galimybe įgyti santykinai aukštą IV lygio profesinę kvalifikaciją jiems patrauklioje ir darbo rinkoje aktualioje srityje, neapribota išankstinio reikalavimo pagrindiniam išsilavinimui (III kvalifikacijos lygmeniui), t. y. galimybe anksti pasirinkus būsimą profesiją nevaržomai pradėti jos mokytis nuo minimalaus amžiaus, kurio asmenims skirtas profesinis mokymas (14 m., kas daugumoje atveju atitinka asmenis, baigusius pagrindinio ugdymo programos I dalį).

Nauda – Vilniaus komunalinių paslaugų mokykla (toliau – VKPM) turėdama pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies įgyvendinimo, bendrojo ugdymo ir PM turinio integracijos patirtį, reikalingus mokymui(si) išteklius ir pasirengusius bendrojo ugdymo ir profesijos mokytojus įgyvendindama šį projektą prisijungė prie dalyvavimo Eksperimente ir siūlo mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmą dalį, mokytis pagal Kompiuterinio projektavimo operatoriaus modulinę profesinio mokymo programą ir įgyti IV lygio kvalifikaciją nuosekliai tęsiant mokymąsi ir įgyjant išsilavinimą pagal bendrojo ugdymo programas. Projektas atitinka VKPM 2023–2027 m. strateginį veiklos planą, kurio uždavinys „Plėtoti kvalifikacijų pasiūlą“ numato įgyvendinti Eksperimentinių profesinio mokymo programas (2.2.3. priemonė), ir pažangos priemonės 12-003-03-04-03 „Sukurti rinkos poreikius atliepiančią profesinio ugdymo sistemą“ tikslą. Planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus. Projektas atitiks darnaus vystymosi principus (jis nenumato neigiamo poveikio aplinkai, mokymosi procesui keliami griežti aplinkosaugos, išteklių naudojimo reikalavimai, atvirkščiai, tikslinis PM apims kompetencijas susijusias su tvarumo ir aplinkosauginio elemento integravimą). Mokymasis bus organizuotas taip, kad būtų lengvai valdomas, suprantamas skirtingiems mokiniams, sudarytų galimybes specialiųjų poreikių asmenims naudotis Projekto rezultatais (projekte dalyvaus 2 asmenys su specialiaisiais poreikiais, prie kurių bus priderintas mokymosi procesas, užtikrinant mokymosi rezultatų pasiekimą ir tvarumą). Be to, įgyvendinant Projektą ir naudojantis jo rezultatais bus užkirstas kelias bet kokiai diskriminacijai lyties, negalios ar kt. pagrindais.

Projektas atitinka prieinamumo visiems reikalavimus, įskaitant individualių mokymosi planų sudarymą, leidžiantį individualizuoti mokymosi procesą ir pritaikyti jį prie mokinio galimybių, poreikių ir lūkesčių. Projekto įgyvendinimo metu bus užtikrintas Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymasis.

Mokiniai mokysis pagal Kompiuterinio projektavimo operatoriaus modulinę profesinio mokymo programą (valstybinis kodas P42061102).

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2024 m. rugsėjo mėn. – 2026 m. balandžio mėn.
Projekto finansavimo suma –11746,79 Eur.

misc-9
misc-12 misc-13 misc-14
misc-15 misc-16 misc-17